Poggibonsi (mooiste plekje)

Hoe het begon

Begin dit jaar was het plan om in het voorjaar naar Zakhitos af te reizen voor de nodige voorjaars rust onder de Griekse zon. Corona gooide echter roet in het eten en in maart werd de vakantie geannuleerd. Gelukkig konden we nog een lang weekend in de caravan van Annie en Frans in Oldemirdum verblijven zodat we toch nog een beetje vakantie gevoel op konden doen. Begin maart waren we ook al samen met Henk van TM reizen een reis aan het voorbereiden naar Azie die we eind dit jaar van plan waren. Ook dit proces werd ruw verstoord omdat de wereld in Lock down ging.

De zomer zijn we in gegaan met het idee zoveel mogelijk lekker en leuke dingen te gaan doen vanuit onze tuinen en hadden we eigenlijk een vakantie al geskipt in onze gedachten. Toen het corona virus in augustus wat minder toesloeg dan verwacht begon het bij ons ook weer te kietelen. Wederom werd er weer een weekje Oldemidum gepland maar omdat we toch graag ook zon wilde zien werd op het allerlaatste moment gekozen om met de auto naar Italie af te reizen voor tien dagen. Als snel werd er gedacht aan het mooiste plekje en hebben we via Whatsapp nog een appartement weten te regelen. Ook Torno kwam als tussenstop weer boven borrelen omdat we die dorpje aan het Como meer dat er uitziet als een Fellini film nog nader door ons verkend moest worden. Michelle die ook hard aan een vakantie toe was ging graag op ons aanbod in om ook met ons mee te reizen. Dus vanaf nu is het voor deze vakantie CoElKaMi.

De auto nog even snel een beurt laten geven en we konden gaan.

Woensdag 26 augustus

Om half 10 vertrokken uit Oudorp. De angst dat niet alle bagage in de Citroen paste viel meer. Tenslotte moesten er 3 tassen van de meiden in en de ervaring leert dat de dames wel eens wat meer meenemen dan nodig is. Maar….mijn complimenten ze hebben zich keurig gedragen. De auto vol en daar gingen we dan. Het plan is om rustig aan te doen en in zuidelijk Duitsland al een tussenstop te gaan houden. We waren Oudorp nog niet uit of er kwam een kreet van achteren Ellen was de pot vergeten. In niet onbelangrijk onderdeel van de vakantie dus maar even terug gereden. De reis ging voorspoedig tot dat ineens het acculampje tijdens het rijden ging branden. Er was even de twijfel om de auto op de snelweg aan de kant te zetten maar, of het nou toeval was of niet, de afslag naar Altenahr kwam voorbij. Dus dan maar door rijden naar het stadje waar we bekend zijn van de wijnfeesten in de hoop daar een garage te vinden. En dat is nog gelukt ook. Bij de benzinepomp waar we altijd tanken is ook een garage en daar zijn we perfect geholpen. Binnen een uur vertrokken we weer richting het zuiden met een nieuwe dynamo snaar. Je kan je wel afvragen of die beurt van te voren nou erg geholpen heeft.

Rond 5 uur waren we het reizen zat en zijn we de snelweg afgegaan. Google maps heeft ons geholpen en al snel hadden we een hotelletje gevonden genaamd Garni Sebastian in Kirrweiler waar we met z’n vieren konden overnachten. De eigenaar heeft voor ons nog een plekje in het restaurant Zum Erwin even verder op geregeld waar we na eerst een drankje te hebben genuttigd op ons balkonnetje naar toe zijn gegaan. Met uitzicht op de tuin van de buurvrouw die heel driftig, tot onze pret, de Cypressen stond te bewateren. Normaal geef je water op de bodem maar zij dacht dat de takken water drinken. Maar goed dat ze niet in Toscane woont want het stikt hier van die bomen.

De restaurant zag er uit zoals een Duits restaurant en uit moet zien dus het vakantie gevoel kwam al opborrelen. We hebben daar wel lekker Duits gegeten. Na het eten weer ons balkonnetje opgezocht en nog even snel enkele familieleden laten weten dat we op vakantie gegaan zijn, en na nog een drankje lekker doorreist gaan slapen.

Donderdag 27 augustus

Na een uitgebreid ontbijt de rit aangevangen naar Torno. Deze ging voorspoedig. Onderweg nog even gegeten in een Marche in Zwitserland. Daar rolde we bijna van onze stoelen toen bleek dat de lunch daar 84 euro koste. Hoezo Zwitserland is duur.

Eenmaal in Torno eerst een parkeerplaats boven moeten bemachtigen wat niet meeviel. Maar de auto eenmaal in een zeer krap parkeerplaatsje te hebben gewurmd en de hoog nodige spulletjes te hebben gepakt zijn we naar beneden afgedaald naar onze gereserveerde B&B. Helaas kregen we niet de kamer die we gewenst hadden met uitzicht over het Como meer. Wel kregen we de kamer genaamd Romantica. Ik weet niet hoe romantisch ze daar zijn maar wij kregen er niet een romantisch gevoel bij. Maar goed dat hoort er daar wel bij. We hebben heerlijk op het terras gezeten, gegeten, en gedronken. Genietend van de omgeving. Later op de avond hebben we nog even lekker nagezeten op ons terras. Want die hadden we daar wel bij. Daar hebben we ook plannen gemaakt om de omgeving de volgende dag te gaan verkennen.

Vrijdag 28 augustus

Dat verkennen van de omgeving viel letterlijk in het water. Het regende pijpenstelen en het zag er niet naar uit dat dit die dag ging ophouden. Creatief als we zijn hebben we Vernianello opgebeld met de vraag of we een dagje eerder konden komen wat gelukkig kon. Dus na het komende nachtje in Torno te hebben geannuleerd zijn we vertrokken uit Torno. Al na 100 kilometer reden we weer in ons zo fel begeerde zonnetje. Ook deze rit ging voorspoedig. Onderweg nog even geappt of we konden eten bij ons huisje. Dit kan nu echter niet meer ivm corona. Daarom uitgebreid boodschappen gedaan bij de Coop om onze maagjes te kunnen vullen met allerlei Tappasachtige lekkernijen.

Het is hier weer heerlijk. Wij vinden de 32 graden wel lekker. Hier zijn ze de hitte wel een beetje zat.

Natuurlijk eerst een plons genomen in het zwembad voordat we ons huisje ons huisje te hebben gemaakt door alle spullen te draperen.

We hebben heerlijk gegeten op ons prive terras en na nog een drankje met uitzicht over een donker wordend Toscane in nog een zwoele temperatuur zijn we fluks onze bedjes ingedoken.

Zaterdag 29 augustus

Na het uitgebreide ontbijt op ons terras zijn we gaan zwemmen. We hebben afgesproken elke ochtend 10 baantjes te gaan zwemmen. En zo veranderde onze vakantie in zwaar trainingskamp. Maar goed het voelde wel even lekker hoor. Het waait hier vandaag bijzonder hard maar dan wel met een graadje of 30. Dus goed uit te houden. Nu genieten van verse vijgen uit de tuin en vanmiddag nog even het dorp in.